گل سنبل | ویژگی ها و شرایط نگهداری

ویژگی های گل سنبل

گل سنبل گیاهی خوش بو و زیبا است، که دوره ی گلدهی آن در اوایل فصل بهار می باشد.

این گیاه تک شاخه بوده و در رنگ های بنفش، صورتی، سفید، زرد و آبی پرورش می یابد. با توجه به رسوم ایرانیان و حضور این گیاه در کنار سفره ی هفت سین، قیمت این گیاه در اواخر فصل زمستان و ایام نزدیک به عید نوروز افزایش می یابد.

شرایط نگهداری گل سنبل

با توجه به عمر کوتاه گل سنبل، شرایط نگهداری آن نسبت به سایر گیاهان شرایط ویژه ای است. این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز دارد. بنابراین کاشتن این گیاه در باغچه می تواند نیاز این گیاه به نور را تامین نماید. البته اگر قصد دارید از این گل در کنار سفره ی هفت سین استفاده نمایید، می توانید این گل را در گلدان در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید.
این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد و آبیاری زیاد موجب گندیدگی و از بین رفتن پیاز گیاه می شود، بنابراین قبل از آبیاری این گیاه بهتر است از خشک بودن خاک آن اطمینان حاصل نماییم.
از آنجا که این گیاه به آب زیاد نیاز ندارد، بنابراین باید از خاک با زهکشی مناسب برای این گیاه استفاده شود. استفاده از خاک برگ برای این گیاه می تواند به زهکشی مناسب و تقویت این گیاه مناسب باشد.
دمای مورد نیاز برای این گیاه دمای معتدل است و لازم است که از افزایش دمای اطراف این گیاه جلوگیری شود تا موجب خراب شدن پیاز این گیاه نگردد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *